Wyciskanie sztangi na ławce poziomej.

Wyciskanie sztangi na ławce poziomej.
Wyciskanie sztangi na ławce poziomej.
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wyciskanie sztangi na ławce poziomej.

To podstawowe ćwiczenie, które pewnie zna już większość z was. Przy tym ćwiczeniu pobudzamy mięśnie klatki piersiowej, ramion oraz mięśnie naramienne. Aby poprawnie wykonać to ćwiczenie potrzebujemy osoby asekurującej oraz stojaki pod sztangę. Na początku kładziemy się na ławeczce do ćwiczeń w taki sposób, aby kolana były ugięte pod kątem 90 stopni, a stopy stabilnie przylegały do podłoża. Sztangę chwytamy w na takiej szerokości, aby po opuszczeniu jej na klatkę piersiową, pomiędzy ramionami, a przedramionami był kąt prosty. Sztangę opuszczamy tak, aby pomiędzy nią, a klatką piersiową była odległość mniej więcej jednego centymetra powyżej brodawek. Podczas opuszczania robimy wdech, a w czasie wyciskania wydech. Pilnujemy by podczas wykonywania ćwiczenia, łokcie nie zjeżdżały do środka.

Ćwiczenie 2

Pompki na hantlach.

Aby wykonać poprawnie to ćwiczenie, przyjmujemy taką pozycję jak do zwykłych pompek, ale w tym przypadku dłonie opieramy na gryfach hantli. Po wykonaniu pompki opieramy się na tylko jednej hantli, a drugą staramy się przyciągnąć do klatki piersiowej. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i przyciągamy drugą rękę do klatki piersiowej. Znów próbujemy wykonać to ćwiczenie od początku.

Inne artykuły:

About